Ogledalce, ogledalce, tko je najpametniji na svijetu?

Davno, prije sedam godina bila sam učenica gimnazije A. G. Matoša u Samoboru. Tada mi je, uz matematiku i naravno fiziku, najviše muke zadavala i informatika. Razlog tomu je vjerojatno bilo to što je uvijek bilo zabavnije pogledavati „komade“ u razredu ili jednostavno pričati sa prijateljicom u klupi. Da sam onda znala koliko toga mogu naučiti od profesora koji mi je predavao informatiku, pitam se gdje bi mi sada bio kraj (možda mi ne bi trebalo tri sata samo da izaberem temu na blogu i uredim osnovne postavke). Naime, meni je informatiku predavao Ivan Ivec i moram priznati da sam se osjećala ponosno kada sam vidjela naslove na internetu i u novinama: „Ivan Ivec među 16 najpametnijih ljudi na svijetu!“

Image

Profesor Ivec odvojio je vremena da razgovara sa svojom bivšom učenicom o svom nedavnom uspjehu, a ja ću njegovu priču podijeliti sa svojim čitateljima.

Prvo što mi je rekao bilo je to da su ga malo naljutili svi ti „novinari i senzacionalistički naslovi“ koji su ga proglasili među 16 najpametnijih na svijetu. Kaže kako smatra da ta objava nije baš objektivna jer njegov IQ možda jest među najvećima u Hrvatsko,j ali zasigurno nije među najvišima u cijelome svijetu.  Dodaje kako je ta objavljena lista, na kojoj on zauzima 16. mjesto, rezultat samo jednog od slučajno odabranih testova inteligencije koje on rješavao. Objasnio mi je da su u zadnjih desetak godina  testovi inteligencije postali šire i jednostavnije dostupni svima putem interneta, a on ih redovito rješava od 2004. godine. Postoji vrsta testova koji se baziraju na jako teškim zadacima te mjere inteligenciju na nivou koji je iznad onoga što redovito mjere psiholozi i upravo takve zadatke Ivec najviše voli. Rezultat jednog takvog testa poslao je na Direktorij Genija, ali ne sa ciljem da bude proglašen najpametnijim.  Ivec je htio popularizirati svoju web stranicu (Real IQ Society)  na kojoj se nalaze testovi inteligencije koje je on sam kreirao.  Kaže kako uopće nije mislio da će se dići takva medijska prašina oko svega toga, ali časopis „Business insider“ odlučio je objaviti te rezultate i cijela priča je putem interneta stigla do Lijepe Naše.  Profesor Ivec uopće nije znao da je dospio u medije sve dok ga nisu počeli nazivati prijatelji koju su mu svi čestitali. Na kraju dodaje da bi mu bilo draže da se za to više pročulo u svijetu nego u Hrvatskoj.

Image

Još od malih nogu bio je matematički genij, što dokazuje činjenica da je naučio množiti sa samo pet godina. Svoj „matematički put“ nastavio je upisom na Prirodoslovno-matematički fakultet u zagrebu, smjer primijenjena matematika. Iznenadio je sam sebe kada je 2006. odlučio upisati doktorski studij matematike te u šali kaže kako je valjda jedini u Hrvatskoj koji predaje matematiku u srednjoj školi i pokušava završiti doktorat. Uzor na njegovom matematičkom putu mu je Robert Lato koji je, prema njegovom mišljenju, napravio najkvalitetnije testove inteligencije.

Skromno kaže kako je njegov život neobičan po tome što se bavi sa mnogo različitih stvari kao što je predavanje matematike u srednjoj školi, kreiranje vlastitih testove inteligencije, nastoji završiti doktorat, oženjen je i ima dvoje male djece. Mislim da može biti ponosan na svoje rezultate, a najviše na to što se trudi svoje znanje usaditi svojim učenicima. Ako ništa drugo, jednog će dana njegova dječica moći pobijediti u onoj, dobro nam znanoj, dječjoj svađalici: „ moj tata je pametniji od tvog tate”.

6 thoughts on “Ogledalce, ogledalce, tko je najpametniji na svijetu?

  1. Cijela pompa digla se oko tih rezultata i mi kao Hrvati smo vrlo ponosni, naravno, da su se i dva ‘naša’ našla na toj listi. Ipak, mišljenja sam da ima ljudi i sa višim koeficijentom inteligencije koji se nisu ni podvrgnuli ovim testiranjima. Svejedno ipak je važno da se ime jedne male Hrvatske pronosi i kroz ovakve stvari, a ne samo sport, buduću članicu EU i slično. Dobar post, čekam nove! 🙂

    • Slažem se! Ima puno stvari na koje Hrvatska može biti jako ponosna kao npr. divna priroda… Samo kada bi “naši” ljudi malo više bili svjesni toga i kada bismo svi zajedno pronašli načina da očuvamo to što imamo i da na pravilan način to prezentiramo drugima oko nas u svijetu 🙂
      Sljedeći post je u izradi 🙂

  2. Uvijek su me fascinirali takvi likovi, i ako nije među 16 najpametnijih, to je sasvim nebitno, jer s takvim IQ je zaista poseban. Šteta što nije astronaut! 😀

  3. Mislim da je ovo pravi primjer toga da IQ ne mora biti nužno vezan uz sposobnosti. Uz dužno poštovanje profesoru, ali ja od njega nisam naučila ništa. Jednostavno ne znaju svi prenijeti znanje i mislim da bi svi imali više koristi kada bi ovakvi ljudi radili na institutima, a ne u školama. Ne dovodim u pitanje njegovo znanje, ali smatram da bi u nekom drugom obliku posla bio uspješniji. I da sjećam se da je Večernji list objavio informaciju kako profesor predaje naprednu matematiku. Umrla sam od smijeha.

Leave a Reply

