“Prizori iz stvarnog života”

Jedan od mojih najdražih hobija jest biti dio Amaterskog kazališta Samobor (Amatersko Kazalište Samobor). Svakom glumcu je njegovo kazalište najdraže pa je tako i meni moja glumačka družina najdraža na svijetu.

Ove godine moji glumci i ja slavili smo deset godina postojanja našeg kazališta, a našu vjernu publiku odlučili smo počastiti novom predstavom. Povodom Noći kazališta  pripremili smo predstavu ”Prizori iz stvarnog života” u režiji Roberta Raponje, inspiriranu tekstovima portugalskog umjetnika Teixiere Moite.

Image

Na fotografijama se može vidjeti scena, kostimi, pokreti uhvaćeni u trenutku, ali se ne mogu vidjeti neke druge stvari: misli, osjećaji, sav trud, naša međusobna povezanost i sve ono što mi proživljavamo kad stanemo na „daske koje život znače“.

Image

Postoji i jedna druga strana kazališta, a to je mjesto zvano garderoba. Kao i svaka glumica volim stati pred publiku i glumatati, ali možda jednako volim sve ono što se događa iza pozornice. Za one koji ne znaju, tamo ima najviše akcije. U garderobi se ponavlja tekst, dobivaju se napadaji smijeha i panike (ponekad i istovremeno jedno i drugo), jede se i pije (u našem slučaju malo alkohola jer se tako, provjereno, najbolje rješava treme), popravlja se šminka, pričaju se dogodovštine sa prošlih predstava,  puši se cigareta za cigaretom i viče se na fotografa koji pokušava zabilježiti sve ove trenutke.

Image

U početku je jednostavno biti fotograf u garderobi, ali kada nas sve pomalo uhvati panika ni najviša brzina okidanja nije dovoljna da uhvati sve pokrete. Moj fotoaparat i ja jedva smo preživjeli ovaj put. Na kraju su mi svi upućivali poglede: Ines, ako me još jednom fotkaš, udarit ću te.

Image

Sve je krenulo uobičajeno, šminka, kostimi, frizura. Ovaj put visažistica nam je bila Lidija Požgaj koji toplo preporučam svima jer je cura uspjela našminkati dečkima crtu ispod oka (ne dobrovoljno naravno, sve za potrebe predstave!)

Image

Kasnije smo se mi žene smilovale dečkima i otkrile im vlažne maramice za uklanjanje šminke.

Image

Najvažnije za jedno kazalište je da ima bar jednog člana koji svira gitaru i ekipu koja je spremna za čagicu u bilo kojem trenutku, pa makar i sat vremena prije predstave.

Image

Svako kazalište, pa tako i mi, ima neke rituale koje ima prije svake predstave. Iskreno, ne znam ni zašto, kako niti kada smo mi stvorili naš mali ritual jedenja gumenih bombona. I to ne bilo kakvih bombona već onih dugačkih, gumenih glisti. Naravno, jedemo ih na poseban način.

Image

Jedan novi ritual koji smo stvorili ove godine jest pušenje Plavog Camela. To nas sve podsjeća na jednu dragu osobu, pa smo svi, pušaći i ne pušaći, zapalili jednu.

Image

Neizbježno, nastupa trema.

Image

Svatko od nas ima svoje načine kako se riješiti treme. Mislim da sam došla do zaključka da se u mojem kazalištu svi uglavnom počnemo glupirati i izvađati  vratolomije.

Image

Još jedan od načina rješavanja treme je i koja čašica žestokog 😛 ( za to se pobrinuo naš novi član Dražen Perković  sa svojim rakijama)

Image

Na kraju, stupamo na pozornicu. To je neopisiv osjećaj i nemam niti jednu fotografiju kako oslikat tremu. Rezultat treme su tu i tamo koji pogrešan pokret ili linija teksta, ali pravi glumac zna odglumiti da je to baš tako trebalo biti.

Na dan premijere, mislim da nam je svima najbolji prijatelj bila kava. Puno se radilo, malo se spavalo i kofein je bio najpotrebniji

Image

Najljepši poklon jednom glumcu je pljesak njegove publike, pa ovom prilikom zahvaljujem svima koji su došli i nagradili nas velikim pljeskom. Svom kazalištu želim još puno uspješnih predstava, puno pojedenih gumenih glisti i popušenih Camela, puno zeznutih naklona i najljepših trenutaka za dugo sjećanje.

Image

Našu predstavu pogledala je i Duška Jurić:

Blog Duške Jurić

19 thoughts on ““Prizori iz stvarnog života”

  1. Hahaha odlično 🙂 baš ste prava ekipa i osjeti se taj neki duh zajedništva i super imate ritual prije nastupa, sviđa mi se. Do čitanja! 🙂

  2. Super post i super kazalište! :)) Prema tvom pisanju, zaključila sam da ste dobra ekipa pa bih i ja jednom htjela uživo osjetiti tu atmosferu i vaše stupanje na pozornicu. Javi za sljedeći termin prikazivanja. ;).

    • Moram se složiti 😛
      Ali mislim da je okej sve dok u pitanju nije neka droga..iako koliko glisti smo u stanju pojesti, to bi mogla biti neka vrsta ovisnosti 😛
      Nego kolega, gdje je Vaš sljedeći post? 😉

  3. Kao što sam rekao i na Duškinom blogu, nisam imao pojma da vrijeme provodiš na daskama koje život znače. Svaka čast, svidjela mi se cijela priča i želim ti puno sreće u daljnjoj karijeri, ali imam jedan dobronamjeran savjet u vezi samog posta, probaj staviti slideshow ili pak manje slike, umre čovjek dok skrola sve. Inače, priča jako lijepo pokrivena, nadam se da ću imati priliku gledati te uživo. 🙂

    • hvala kolega na lijepom i konstruktivnom komentaru 🙂
      da,da ja sam već 7 godina u glumačkim vodama.
      Razlog zašto nemam slideshow je taj što sam htjela da priča bude ispričana u obliku nekpg stripa (tekst-slika-tekst-slika),možda je greška,ali meni se tako sviđa :p
      za probu bih mogla u drugom postu staviti slideshow…
      I ja se nadam da ćeš doći kada ćemo opet igrati predstavu (možda ti se svidi jednako kao i kauboji 😉 )

  4. Vauu Ines,svaka čast na ovom postu! Vratila si me u moje dane kada sam ja glumila u Dramskom studiju mladih u Sisku. I sama se ponekad poželim vratit u te dane,no ne stignem zbog hrpetine obaveza!:( Sve ovo što si napisala za tremu,za ponavljanje teksta je živa istina!Najveće stvari se događaju pred nastup,najveće izmjene(najbitnije izmjene)se događaju baš u garderobi, i netko tko nije okusio život u kazalištu ne zna o čemu pričaš!No, sve se to zaboravi kada skupa sa svojom ekipom napraviš hvale vrijednu predstavu!:) Dakle,thumbs up za kazalište, a bome i za ovaj post 🙂

  5. Kada sam čitala ovaj post,pomislila sam na post o Patriciji. Iz onog posta sam stekla dojam kao da ti ‘nemaš svoju violinu’, ali u ovaj post mi je pokazao da sam bila u krivu! Kazalište je tvoja ‘violina’ 🙂 Odlično si prenijela atmosferu riječima i slikama!

Leave a Reply

