Osjećaj gline pod prstima

Svatko tko je barem jednom probao, složit će se sa mnom da je osjećaj gline pod prstima jedan od najboljih. Taj nas osjećaj  sve pomalo vraća u djetinjstvo kada smo radili neobične predmete od gline ili plastelina. Dok sam bila mala, roditelji bi mi dali plastelin u ruke i bila bi mirna cijelo poslijepodne. Ova subota bila je prava prilika da se malo vratim u djetinjstvo. Da baš ne budem sama među malom djecom, sa sobom sam povela svoju malu sestričnu Auroru.  Naime, ove subote, u organizaciji Udruženja Likovnih Umjetnika Samobora ( ULUS), održana je lončarska radionica. Bili su pozvani svi, ali ipak je najviše bilo male djece.

O  O

Poseban gost bio je lončar Jadranko Gjerek)koji se  već dugi niz godina bavi tradicijskim lončarstvom sjeverozapadne Hrvatske, izradom uporabnih i ukrasnih predmeta od keramike i umjetničkom keramikom. (Lončarstvo Gjerek). Gjerek je autor i suautor mnogobrojnih rješenja i izvedaba uporabnih i ukrasnih predmeta temeljenih na hrvatskoj kulturnoj baštini, primijenjenih u turizmu, ugostiteljstvu i svakodnevnom životu. Izlagao je na mnogobrojnim izložbama i sajmovima u zemlji i inozemstvu.

Svoju radionicu započeo je kratkim predavanjem o lončarstvu u Hrvatskoj, o njegovoj  povijesti  i uporabnoj vrijednosti osobito  u vrijeme različitih blagdana. Slijedila je demonstracija pravljenja zdjelica, općepoznata pod nazivom “zdjelica za kuglof”.

Pogledajte kako je to bilo:

Sudjelovala je i publika. Svatko je dobio priliku sjesti za lončarsko kolo i okušati se u izradi predmeta od gline. Budući da su djeca bila malo sramežljiva, prvi se odvažio stariji gospodin.

lonćarska1

Nakon što su vidjela da „lončarsko kolo ne grize“ , djeca su se brzo zainteresirala i uskoro su mali prstići bili puni gline.

This slideshow requires JavaScript.

Budući da sam se i sama okušala u izradi,  mogu reći da izraditi i najjednostavniju posudicu nije lak posao i da za njega treba puno iskustva i strpljenja.

Nakon što su posude, zdjelice i svi oni neuspjeli pokušaji  bili oblikovani došlo je vrijeme da se ukrase. Na raspolaganju smo imali različite nožiće, kistove i još malo gline za ukrašavanje. Aurora je  na dno naše posudice nacrtala cvjetiće.

1

Organizatorica ove radionice Irena Podvorec i majstor lončarstva Gjerek bili s zadovoljni kako je radionica prošla. Mislim da je njihov cilj ostvaren, a to je da ovaj pomalo izumrli zanat približe ljudima. Mene su dobili na svoju stranu i jedva čekam sljedeću priliku da radim sa glinom.

18 thoughts on “Osjećaj gline pod prstima

  1. To mi je uvik bilo super! 😀 Kakav je osjećaj kad ti glina prolazi kroz prste? 😀 Bravo za temu, ovakvo nešto sigurno nitko neće imati! 😉 p.s. Slatka ti je rodica :))

    • Osjećaj gline pod prstima ti je kao da mijesiš tijesto ali drugačije 😀 ne mogu ti to opisat, moraš probati 😛 (opet, dođi u Smb pa bumo se igrale sa glinom)
      p.s, rodica je na sestričnu 😉

  2. Super je glina! Mi smo to znali raditi na likovnom u osnovnoj školi, ali te naše zdjelice su ličile na sve, samo ne na zdjelice. 😀
    Pohvala za radionicu, treba više takvih događanja, koja će djecu malo maknuti od kompjutera.

    • Slažem se! 😀 Čak i meni sa moje 22 bi dobro došlo da se malo maknem od kompjutera i radim nešto kreativno.. Sljedeći put Duš nećemo ići van nego ćemo Maji i Ines u dom donjet glinu i radit ćemo zdjelice 😛

  3. moram ti reći da smo jednom radili s glinom na likovnom i da sam se tak zamazao da mi i nije baš bio neki super osjećaj pod prstima, više sam volio olovke i bojice, suhe stvari…

    • Da, treba znati raditi sa glinom 😛 Neka djeca su talentiranija (čitaj ja), a nekima treba vremena da nauče i ne zamažu se cijeli 😛 Možda bi i tebi dobro došla kakva ovakva radionica, primaju i starije….

  4. Ajoj, sjećam se gline iz osnove. U našem selu je jedan lončar, pa smo uvijek od njega kupovali glinu kad smo trebali za likovni 🙂 Sjećam se da sam jedanput napravila golubicu od gline,heh…

  5. Mislim da mi je tvoj blog čak i najbolji, actually obratim pozornost:) Imaš profi slike, simpatične teme i sviđa mi se stil. i da, glina je baš posebno, podsjetila si me na likovnu grupu u osnovnoj xD

  6. uvijek me to fasciniralo i mislim da bi meni na kraju ostao u ruci isti onaj komad gline s početka 😀 izgleda lako ali mislim da nije i da stvarno treba neka tehnika za to. bravo za djecu i bravo za tebe i super temu 🙂

  7. Daaa, slažem se, osjećaj gline pod prstima je baš super, a još i ako nešto znaš napraviti od nje ( a ne samo gliste kao ja, tim još bolje). Drago mi je vidjeti da ova djeca imaju prilike sudjelovati u takvom nečemu prije svega jer danas živimo u doba kada je većina djeca ispred igračih konzola i računala. Iako kako Željka kaže ovo izgleda lako za raditi, uistinu nije, jer sam se i sam okušao u tome.

  8. Vratila si me sada u (davno) djetinjstvo kada smo u SOS-u imali likovne radionice. Mi nismo baš bili zaluđeni glinom jer zapravo nismo znali što bi s njom. Tako su ju neki pokušali jesti, ali većinom se svodilo na gađanje komadićima preko stola 🙂 Što i nije tako loše jer…ovako imamo zabavnih uspomena. 🙂

Leave a Reply

